معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد گفت:


قرآن بهترين کتاب آموزش شناخت افکارعمومي است


یزدفردا "معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد گفت: قرآن کريم مرجع و بهترين کتاب براي کسب مهارت هاي شناخت افکار عمومي و روابط عمومي است.


به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،" غلامحسين دشتي" در هشتمين نشست آموزشي مديران و کارشناسان روابط عمومي هاي استان در سال جاري که با موضوع شناخت افکار عمومي در سالن همايش هاي سازمان هلال احمر استان يزد برگزار شد، نقش روابط عمومي ها در تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي به منظور فتح انديشه و اراده مردم جهان را، نقشي مهم و ارزشمند دانست.


وي از عاشورا و انقلاب اسلامي ايران به عنوان دو واقعه بزرگ تاريخ ياد کرد و خاطرنشان ساخت: حادثه کربلا عميق ترين، خالص ترين، اصيل ترين، تاثيرگذار ترين و نجات بخش ترين حادثه تاريخ است که دستمايه بزرگ اسلام در تبليغ و اطلاع رساني است و تکليف آينده جهان را عاشورا و در پي آن انقلاب اسلامي ايران مشخص مي کند.


معاون سياسي و امنيتي استاندار در ادامه شناخت افکار عمومي را اصلي ترين عرصه براي پيشبرد اهداف نظام اسلامي دانست و تصريح کرد: گسترش عدالت و مهرورزي، ترويج آيين اسلام ناب محمدي(ص) و فرهنگ سازي و ايجاد زمينه ظهور بر بستر افکار عمومي شکل خواهد گرفت.


وي افزود: هر عملي براي اجرا، معطوف به دو عنصر تفکر و احساس است که افکار عمومي با در بر گرفتن اين دو عنصر مهم پس از دريافت پيام در اجتماع به عنوان قاضي و داور آن را انتخاب، بررسي و اجرا مي کنند.


دشتي در ادامه گفت: افکار عمومي بستر اصلي تمام فعاليت ها و شکل گيري حادثه ها در جامعه را فراهم مي سازد و تحقق رسالت انبياء الهي از حضرت آدم(ع) تا پيامبر خاتم(ص) که فتح انديشه ها و ترويج انديشه توحيد به افکار عمومي و مردم جامعه است نمونه اي از اهميت شناخت افکار عمومي در راستاي انجام ماموريت و وظيفه انبياء الهي است.


وي پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) را که با تسخير و فتح افکار عمومي مردم توسط بنيانگذار انقلاب شکل گرفت، نمونه اي ديگر از اهميت شناخت افکار عمومي برشمرد.


معاون استاندارافزود: انقلاب اسلامي ايران از بين دو پرتگاه تحجرشرق و ليبرال غرب زمان خود شکل گرفته است و شعار "نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي" تنها سياسي نبوده و حوزه تفکر غلط خواهان استکبار را خطاب قرار مي دهد.


وي تصريح کرد: اعتماد سازي، توجه به نيازهاي جامعه، صداقت و راستي، احترام به انسان ها و حفظ کرامت انساني و اخلاص از اصول تسخير افکار عمومي جامعه است.


دشتي در پايان با بيان اين مطلب که براي تسخير افکار عمومي، جغرافياي زندگي از اهميت بالايي برخوردار نيست خاطرنشان ساخت: نوع برقراري ارتباط افکار و انديشه هاي درست و مستحکم از لحاظ منطق را ترويج داده و منجر به فتح قلوب مي گردد.


مديرکل امور اجتماعي استانداري يزد نيز در اين نشست گفت : درک مردم جامعه نسبت به يک مسئله، حادثه و اتفاق همان افکار عمومي است که مبناي تشکيل دهنده آن يا مورد تاييد و يا توسط افراد جامعه رد مي شود.


وي افزود: بالاترين هدف طراحان افکار عمومي، تغيير رفتار جامعه است.


سيد محمد رضا قائم محمدي خاطر نشان ساخت: در افکار عمومي با انتقال دانش به افراد و مخاطبان مي توان نگرش جامعه نسبت به پديده اي خاص را تغيير داد.


وي مهم ترين عنصر و ابزار تشکيل افکار عمومي را رسانه ها دانست و رسانه را در تشکيل، ترويج و بهره بري افکار عمومي کارآمد و کارساز عنوان کرد.


مديرکل اموراجتماعي استانداري در ادامه گفت: روابط عمومي آيينه تمام نماي سازمان و دستگاه مربوطه است.


وي ارتباط روابط عمومي با افکار عمومي در جامعه را رابطه اي دو سويه برشمرد و افزود: روابط عمومي از طريق افکار عمومي سازمان خود را به جامعه معرفي مي کند.


در ادامه اين نشست مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري نيز ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام رحلت پيامبر اسلام(ص)، شهادت حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام رضا(ع) و با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه مبارکه فجر و برکات شکل گيري انقلاب اسلامي ايران در سراسر دنيا گفت: انقلاب اسلامي ايران با صداقت و اخلاص امام خميني(ره) و شهداي انقلاب در جهان در حال نشر و پيشرفت است.


وي ابراز اميدواري کرد تا مردمان کشورهاي مصر و تونس با الگو برداري از مردم کشورعزيزمان ايران و پيروزي بر رژيم طاغوت در برابر حاکمان ظلم و ستم پيروز شوند.


سيد عبدالمجيد قائم محمدي در ادامه ضمن تقدير از فعاليت ارزشمند رسانه ها و روابط عمومي هاي استان در راستاي پوشش و انعکاس اخبار دور سوم سفر رياست محترم جمهور و هيئت دولت به استان يزد خاطر نشان ساخت: آنچه مسلم و مبرهن است و رياست محترم جمهوري نيز در بيانات ارزشمند خود در جمع عظيم مردم يزد به آن اشاره كردند استقبال از هيات دولت و رئيس جمهور ، استقبال از يك فرد نيست بلكه بهانه اي براي تجديد ميثاق مجدد با آرمانهاي بلند نظام مقدس جمهوري اسلامي ، رهبري و مبين علاقه مردم به نظام و انقلاب است.


وي در ادامه با اشاره به همکاري روابط عمومي هاي ادارات استان در زمينه انتشار اخبار در پرتال خبر استان و اهميت کيفيت اخبار تنظيم شده توسط خبرنگاران و کارشناسان روابط عمومي ها از برگزاري دوره هاي آموزشي خبر نويسي در سال آينده خبر داد.


قائم محمدي در پايان از ارسال پيشنهادات شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان يزد با کسب نظر هيات رئيسه اين شورا به شوراي اطلاع رساني هيئت دولت خبرداد و افزود: اختصاص بودجه خاص براي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استانها، كسب نظر و تاييد شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان در انتصاب مسئولان روابط عمومي ادارات و دستگاههاي اجرايي استان، تلاش براي ارتقاء جايگاه روابط عمومي در سازمان و جلوگيري از فعاليت مسئولان روابط عمومي در چند شغل مختلف، پيگيري كسب مجوز نشريه و يا پايگاه اطلاع رساني براي شوراي هماهنگي روابط عمومي ها به صورت كشوري و متمركز و برقراري نشستهاي سالانه ميان شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استانها براي استفاده از تجربيات و نظرات ساير مناطق از جمله پيشنهادات ارسالي استان يزد است.


مديرعامل جمعيت هلال احمر استان يزد نيز در ابتداي اين نشست جايگاه روابط عمومي در دستگاه ها را جايگاهي مهم و حساس دانست و افزود: ارائه گزارش اقدامات ، فعاليت ها و خدمات انجام شده دستگاه ها توسط روابط عمومي ها موجب دلگرمي و آسودگي خاطر مردم مي شود.


"کاظم مشرف" در ادامه با اشاره به تبليغات دشمنان بر عليه نظام جمهوري اسلامي به منظور ايجاد ياس و تفرقه در جامعه روابط عمومي ها را سد محکمي در برابر حملات تبليغاتي آنان دانست و بر ضرورت اطلاع رساني دقيق و به موقع توسط روابط عمومي هاي دستگاه ها تاکيد کرد.


وي در پايان گزارشي از اقدامات جمعيت هلال احمر استان و شرح وظايف اين مرکز ارائه کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا